Cilat janë argumentet e këndimit me zë dhe pa zë në namazet ditore?

Cilat janë argumentet e këndimit me zë dhe pa zë në namazet ditore?

0 6490

Pyetja: Cilat janë argumentet nga Kurani dhe suneti se për në namaz të drekës dhe të iqindisë duhet kënduar pa zë ndërsa në namazin e sabahut dhe atë të akshamit dhe të jacisë me zë?

Përgjigjja: Falënderimi i plotë i takon Allahut.

Jemi falënderues për këtë përkujdes të madh dhe ambicije të lartë për të kuptuar argumentet e Kuranit dhe sunetit, lusim Allahun që të të bën të dobishëm.

Allahu i Lartmadhëruar na urdhëroi që të ndjekim profetin (paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi të), Allahu thotë: “.” Sureja Ahzab, 21.

Dhe i dërguari (paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi të) ka thënë: “Faluni ashtu siç më shihni duke u falur”. E ai kur e falte namazin e sabahut dhe dy reqatet e para nga namazi i akshamit dhe ai i jacisë lexonte me zë, dhe në namazet tjera dhe reqatet e fundit të namazit të akshamit dhe të jacisë lexonte pa zë.

Prej transmetimeve që aludojnë në këtë:

Transmeton Xhubejr ibn Mut’im (Allahu qoftë i kënaqur prej tij) dhe thotë: Kam dëgjuar të dërguarin e Allahut (paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi të) lexonte në namazin e akshamit suren Tur.[1]

Transmeton Bera ibn Azib (Allahu qoftë i kënaqur prej tij) dhe thoë: Kam dëgjuar të dërguarin (paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi të) duke lexuar (Vet-Tini vez-Zejtuni) në namazin e jacisë, dhe nuk kam dëgjuar zë më të mirë se të tijin.[2]

Transmeton Ibn Abasi (Allahu qoftë i kënaqur prej tij) për prezencën e një grupi prej xhindëve që kishin dëgjuar Kuranin nga i dërguari (paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi të), dhe aty thuhet: “Dhe ai falte së bashku me shokët e tij namazin e sabahut, pasi që ata (xhindët) dëgjuan Kuranin, u ndalën dhe e dëjguan atë me vëmendje.”[3]

Këto hadithe tregojnë se i dërguari (paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi të) lexonte me zë saqë e dëgjonte secili që ishte aty.

Dhe për leximin e tij pa zë janë argumentet:

Hababin (Allahu qoftë i kënaqur prej tij) e kishte pyetur njëri: A lexonte i dërguari i Allahut (paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi të) në namazin e drekës dhe atë të iqindisë? Tha Po. I thanë: Si e kuptonit ju këtë? Tha: Nga dridhje e mjekrës së tij.[4]

Kështu na bëhet e qartë se në namazet që këndohet me zë dhe në namazet që këndohet pa zë, është sunet i profetit (paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi të), dhe të gjithë muslimanët janë unanim për këto dispozita.

Ebu Hurejra (Allahu qoftë i kënaqur prej tij) ka thënë: “Në çdo namaz këndohet, atë që e dëgjuam nga i dërguari i Allahut (paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi të) ua përcopllën edhe juve, dhe atë që i dërguari i Allahut (paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi të) e heshti për ne, e heshtëm edhe ne.

Imam Neveviu (Allahu e mëshiroftë) ka thënë: “Është sunet të këndohet me zë në dy rekatet e namazit të sabahut, të akshamit dhe të jacisë dhe në namazin e xhumasë, dhe të lexohet pa zë në namazin e drekës, të iqindisë dhe rekatin e tretë të namazit të akshamit dhe rekatin e tretë dhe të katërt të namazit të jacisë, dhe e gjithë kjo me koncensus të muslimanëve mbështetur në hadithet autonetike e të qarta.”[5]

Ibn Kudameja (Allahu e mëshiroftë) ka thënë: “Argument për këtë është praktika e të dërguarit (paqja dhe bekimi i Allahut qofshin mbi të), dhe kjo është vërtetuar me pohimin e të poarëve dh etë mëvonshmive, e nëse njeriu këndon me zë në vende ku duhet kënduar pa zë, apo këndon pa zë aty ku duhet kënduar me zë, ky ka lënë sunetin, ndërsa namazin e ka në rregull.”[6]

Përktheu: Shpend Zeneli

Islamqa.info

[1] E shënon Buhariu (735) dhe Muslimi (463).

[2] E shënon Buhariu (733) dhe Muslimi (464).

[3] E shënon Buhariu (739) dhe Muslimi (449).

[4] E Shënon Buhariu (713).

[5] Nga libri i tij (Sherh Muhedheb) (3/389).

[6] Nga libri i tij (el-Mugni) (2/270).

GJITHASHTU NË ALBISLAM